Cliëntinformatie

Op deze pagina vindt u informatie van belang voor u als client.

Bereikbaarheid
Shiva Zorg is tijdens kantoortijden (ma-vrij 09:00-17:00) bereikbaar voor uw vragen.
Buiten deze tijd zijn wij bereikbaar voor spoedzaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten via het bij u bekende nummer.
Voor medische spoed belt u te allen tijde 112 of de huisartsenpost.

Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112.

Huisartsen spoedpost Haarlemmermeer
023-2010333
https://spoedposthaarlemmermeer.nl

Algemene voorwaarden voor Zorg (leveringsovereenkomst)

De algemene voorwaarden voor zorg (zorgleveringovereenkomst) regelen de rechten en plichten van u en van uw zorgaanbieder. De algemene voorwaarden worden opgesteld door ActiZ en ZorgthuisNL (namens zorgorganisaties) enerzijds en de Consumentenbond, LOC Waardevolle zorg en Patiëntenfederatie Nederland (consumentenorganisaties) anderzijds, in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. De meeste zorgaanbieders zijn lid van Actiz of ZorgthuisNL en gebruiken deze voorwaarden. Omring is lid van Actiz en past de Algemene voorwaarden voor zorg ook toe. De voorwaarden gelden vanaf januari 2022 en zijn zowel van toepassing op de zorg aan cliënten thuis als op de zorg aan cliënten die in een Omringlocatie wonen.

Downloads

Shiva Zorg
• Shiva Zorg folder (binnenkort beschikbaar)
• Folder/document clientinformatie (binnenkort beschikbaar)

Hieronder vindt u de algemene voorwaarden voor zorg.
(zorgovereenkomsten/algemene overeenkomsten)
• Downloads in map Algemene voorwaarden Actiz op volgorde van nummering

Toegang tot uw dossier

Shiva Zorg werkt met een digitaal dossier. Bij Shiva Zorg heeft u te allen tijde toegang tot uw eigen dossier.
U kunt hierin uw zorgplan, rapportages en de planning inzien.

Voor de koppeling gebruikt Shiva Zorg “Caren Zorgt”.
U maakt zelfstandig een profiel voor uzelf of degene waarvoor u zorgt aan.

Bij aanvang zorg ontvangt u een koppelcode waarmee u het elektronische patiëntendossier aan uw eigen profiel koppelt.
https://www.carenzorgt.nl

Zorgtechnologie

Shiva Zorg hecht waarde aan de inzet van zorgtechnologie.
Vraag bij uw zorgverlener naar de mogelijkheden.

Ketenpartners

Shiva Zorg werkt samen met vele leveranciers en ketenpartners.
Bij aanvang zorg heeft u een informatiemap met veel gebruikte informatie ontvangen.

Wet Langdurige Zorg

Shiva Zorg biedt zorg vanuit de Zorgverzekeringswet.
Het kan voorkomen dat een indicatie voor de Wet Langdurige Zorg (WLZ) moet worden aangevraagd, dit gaat via het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ). Zodra een WLZ-indicatie wordt afgegeven komt de ZvW indicatie te vervallen.

Niet in alle gevallen kan Shiva Zorg de zorg vanuit de WLZ blijven leveren. Bespreek met uw zorgverlener zodra u de wens voor een WLZ heeft en wanneer deze wordt aangevraagd.

Uw zorgverlener kan u informeren en samen met u kijken wat de mogelijkheden zijn.
Zo voorkomt u dat de geleverde zorg plotseling komt te vervallen of niet langer vergoed wordt.

Klachten

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent en een klacht wilt uiten. Dit is uiteraard altijd mogelijk. Shiva Zorg is net als elke andere organisatie verplicht volgens de juiste regels de klachten te behandelen.

U kunt op verschillende manieren uw klacht met ons delen:
U legt uw klacht rechtstreeks voor aan de betreffende medewerker of leidinggevende. Zij staan open voor ontvangst. De ervaring leert dat zo'n gesprek onduidelijkheden en misverstanden kan wegnemen. Bespreekt u liever niet zelf uw klacht of komt u er samen met de medewerker of de leidinggevende niet uit dan kunt u uw klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris. Dit kan zowel schriftelijk, telefonisch als digitaal.

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en geeft onpartijdig advies over de mogelijkheden voor de behandeling van uw klacht en bijbehorende procedures. Daarnaast kan de klachtenfunctionaris u helpen een klacht te verhelderen en/of formuleren en zo nodig een bemiddelende rol aannemen bij de behandeling van uw klacht.
 
De klachtenfunctionaris heeft geheimhoudingsplicht en onderneemt geen stappen zonder uw toestemming.

Ook kunt u contact opnemen via de onderstaande gegevens.
U kunt telefonisch contact opnemen met Shiva Zorg via 088-9494444.
Hier download u de klachtenprocedure en het model klachtenregeling.


Complimenten

Voor complimenten staan wij ook altijd open.
Bijvoorbeeld als u zeer tevreden bent over de zorgverlening of over een medewerker.
Wilt u dit graag even laten weten?
U kunt gemakkelijk via contact een contactformulier invullen.

U kunt er ook voor kiezen een waardering achter te laten op www.zorgkaartnederland.nl.
Als u zoekt op Shiva Zorg vindt u ons team gemakkelijk.

Alvast bedankt!